Szinte naponta jelennek meg a borúlátó előrejelzések és elemzések a hazai nyugdíjrendszer jövőjére vonatkozóan: miközben a magyarok továbbra is sereghajtók a megtakarításban, főként, ha az időskorukról van szó. De mi a helyzet az Y generáció tagjaival?
Közös érdekünk, hogy a mai fiatal felnőttek tudatossága és megtakarítási hajlandósága pozitív irányba mozduljon, ezért a Generali Biztosító megkérdezte a 20-as, 30-as Y generációt arról, hogy látják pénzügyeiket, mi alapján hozzák meg ehhez kapcsolódó döntéseiket, és miként vonhatnánk be őket minél hamarabb az öngondoskodásba.
Téged is érdekel a téma? Szeretnél spórolni, megtakarítani, esetleg befektetni? Úgy érzed, itt az ideje, hogy gondoskodj a jövődről? Töltsd ki az alábbi űrlapot, és mi segítünk megtalálni a hozzád illő megoldást!
Hozzájárulok a fent megadott személyes adataimnak direkt marketing célú
kezeléséhez. Kijelentem, hogy hozzájárulásomat önkéntesen, az Adatkezelési
Tájékoztató – különösen annak
a közvetlen üzletszerzési célú adatkezelésekre vonatkozó pontja – szerinti megfelelő
tájékoztatás
birtokában tettem meg.
Bővebben
Kiderült, hogy ennek a sokszínű korosztálynak a tagjait korántsem érdemes egy kalap alá venni: ugyanis leginkább a rugalmas és az éppen aktuális élethelyzetükhöz igazítható pénzügyi termékekkel lehet őket sikeresen megszólítani.
Hazánkban is egyre többen aggódnak a nyugdíjrendszer, illetve a nyugdíjas éveik felé közeledő generációk jövője miatt, miközben világszerte súlyos problémát jelent a társadalmak elöregedése. 2020-ban már minden ötödik magyar 65 évnél idősebb volt, 2040-re pedig minden harmadik hazai lakos lesz ebben az életkorban, ami rendkívüli terhet ró az ellátórendszerre – írja a Portfolio.
Ezért fontos mindannyiunk számára, hogy
a mai fiatal felnőttek tudatosabban készüljenek időskorukra,
tájékozódjanak az elérhető lehetőségekről és pénzügyi termékekről. Annál is inkább, mert a közel 2 millió fős Y generáció – vagyis az 1982 és 1995 között született fiatalok – a keresőképes lakosság egyik legnépesebb csoportját adják, így gazdasági jelentőségük is egyre nagyobb.
Y generáció: Hogy látják pénzügyeiket a fiatal felnőttek?
De vajon hogy látja ez a korosztály saját pénzügyi helyzetét? Valóban impulzív döntéseket hoznak, és fittyet hánynak a jövőbeli anyagi biztonságukra? A Generali Biztosító átfogó kutatásban kérdezte az Y generációt, hogy választ kapjon a kérdésekre.
A mai 20-as, 30-as fiatalok sok mindenben különböznek a korábbi generációktól. A felgyorsult, digitalizált világunkban ugyanis darabokra hullott a korosztály, melynek tagjai – hiába születtek akár ugyanabban az évben – teljesen más életszakaszban járhatnak. Mivel
a felnövő generációk egyre később önállósodnak és egyre tovább tanulnak,
nem ritka, hogy sokáig a szülői ház kényelmét élvezik, miközben kortársaik már a családalapítással, vagy éppen az első saját tulajdonú ingatlanuk megvásárlásával vannak elfoglalva.
Ennek, valamint a pénzügyekkel kapcsolatos hiányos edukációnak tudható be, hogy az Y generáció tagjai gyakran később önállósodnak anyagi szempontból is, és amikor ez megtörténik, akkor is sokat nyom a latba a szülők véleménye, illetve az általuk hozott pénzügyi döntések.
A márkahűség, bizonyos szolgáltatókhoz, vagy termékekhez való ragaszkodás így egyfajta hagyományként öröklődik.
Éppen ezek a tanulságok rajzolódtak ki a Generali friss kutatásából is, melyből az is kiderült, hogy a megkérdezett fiatalok körében
alacsony bizalom mutatkozik az állami nyugdíj- és ellátórendszer iránt,
az ezzel kapcsolatos attitűdjük viszont szintén meglehetősen változatosak: sok megkérdezett Y generációs teljesen elengedi a gyeplőt “lesz, ami lesz” alapon, míg mások kifejezetten tartanak a jövőtől és szeretnének takarékoskodni – ha anyagi körülményeik engedik.
Mindebből világosan látszik, hogy edukatív tartalmakkal, világosan megfogalmazott termékelőnyökkel és rugalmas, mindig az adott élethelyzetre szabható pénzügyi szolgáltatásokkal érdemes megkeresni az Y generációt, ha motiválni szeretnénk őket az öngondoskodásra.
A Generali kutatása tehát rámutatott, hogy az 1982 és 1995 között született korosztály pénzügyi döntéseit egyszerre befolyásolják
az élethelyzetbeli változások,
a megélhetés feltételei,
és a piacon elérhető termékek.
Ennek megfelelően a kisebb értékű, vagy rövidebb távra szóló szolgáltatások kapcsán (például mobileszközök biztosításánál) az ár dominál, azonban mikor nagyobb pénzügyi kötöttségeket vállalnak, akkor a bizalom, a nyílt kommunikáció és a személyes kapcsolat számít.
Ezzel tudják leginkább megszólítani és elkötelezni az Y generáció tagjait, vagyis a fiatalokat a szolgáltatók. Az azonban valóban igaz, hogy sokszor döntenek impulzívan: elegendő akár egyetlen rossz tapasztalat, egy későn megválaszolt e-mail, vagy rosszul kezelt panasz, és az Y-osok máris továbbállnak.
A fiatalok megszólításához tehát ma már elengedhetetlenek a rugalmas megtakarítási opciók, melyeket mindig az aktuális élethelyzetükhöz és preferenciáikhoz igazíthatnak, miközben alapvető elvárás számukra, hogy
gyorsan, és bármikor választ kaphassanak a felmerülő kérdéseikre.
Bármennyire is általános jelenség, hogy az ügyfélkommunikáció szinte mindenhol az online térbe kerül, ha azt szeretnénk, hogy az Y generáció tartósan a bizalmába fogadjon, akkor személyre szabott, hiteles és mindenekelőtt bizalmi kapcsolatok kialakítására van szükség.
Ez közös érdekünk, hiszen bármennyire is messzinek tűnik az időskor a mai fiatal felnőttek számára, öngondoskodási hajlandóságuk nagyban meghatározza az előttük és utánuk járó generációk (X generáció, Z generáció) jövőjét – és persze a sajátjukat is.
Az X generáció és az ő időskori elképzeléseik
Amit a Z generációról tudni kell
The post Öngondoskodás: Hogy látják a jövőt az Y generáció tagjai? appeared first on Generali Előrelátók Blog.