Míg 2022-ben az aszály okozott komoly problémákat országszerte, idén igen csapadékosan indult az új év: a hetek óta tartó esőzések nyomán a Generali Biztosítóhoz közel 2000 lakossági kárbejelentés érkezett január első napja óta.
Legyen szó akár lakásbiztosításról, vagy bármilyen vagyontárgy védelméről, fontos időnként felülvizsgálni a meglévő biztosításokat, és ha szükséges, bővíteni a szerződést. Ha úgy érzed, valamire esetleg nem terjed ki a meglévő biztosítási csomagod, amit biztonágban szeretnél tudni, töltsd ki az alábbi űrlapot, hogy kollégáink segíthessenek megtalálni a számodra megfelelő megoldást!
Hozzájárulok a fent megadott személyes adataimnak direkt marketing célú
kezeléséhez. Kijelentem, hogy hozzájárulásomat önkéntesen, az Adatkezelési
Tájékoztató – különösen annak
a közvetlen üzletszerzési célú adatkezelésekre vonatkozó pontja – szerinti megfelelő
tájékoztatás
birtokában tettem meg.
Bővebben
A januári országos esőzések leginkább a fővárosban és Pest megyében, valamint Baranya és Győr-Moson-Sopron megyében társultak főként beázással: a Generali Biztosítóhoz a legtöbb lakossági bejelentés a fővárosból, illetve Pécsről és Győrből érkezett. A biztosítóhoz közel kétezren fordultak kárbejelentéssel az elmúlt 20 napban, az eddigi
kárkifizetések értéke pedig már meghaladja az 50 millió forintot.
Tavaly, 2022-ben is a január volt az egyik olyan hónap, amikor kiemelkedően sok kárbejelentés érkezett a biztosítóhoz. 2022 januárjában a Generali Biztosító becslései szerint 10.000 fölött volt a szélvihar okozta károk száma, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) közlése szerint a szélvihar miatt 1654 esethez riasztották a tűzoltókat csak egyetlen nap alatt.
Míg idén a heves esőzés, felhőszakadás miatt leginkább beázást jelentettek be ügyfeleink, illetve a talajszint alatti garázsokban és pincékben okozott kárt a víz, tavaly ilyenkor a szélvihar miatti tetősérülések, fa-kidőlések okozták a nagyobb problémát.
A legfontosabb, hogy rendszeresen tájékozódjunk az aktuális időjárásról.
Ha erős szél várható, az első dolgunk az legyen, hogy
bezárjuk az ablakokat, és
védett helyre visszük a szabadban lévő vagyontárgyainkat,
autóval pedig, ha lehet, ne parkoljunk fa alá.
Ha vihar is várható, érdemes áramtalanítanunk elektromos eszközeinket: a villámvédelemmel ellátott elosztók is megoldást jelenthetnek, de tartsuk szem előtt, hogy egy közeli villámlás még így is kárt tehet az eszközeinkben a telefon-, internet- vagy tévékábel-csatlakozáson keresztül.
Ha kertes házban lakunk, mindig tartsuk tisztán az épület ereszeit és csatornáit, hogy a lezúduló csapadékot megfelelően el tudják vezetni.
Emellett nem csak arra fontos figyelmet fordítani, hogy legyen biztosításunk az ingatlanon, de arra is, hogy
ne váljunk alulbiztosítottakká
– lehetőleg évente aktualizáljuk biztosítási szerződéseinket.
Ez különösen ajánlott az ingatlanunk esetleges fejlesztése, korszerűsítése, ingóságaink gyarapodását követően, hogy megfelelő biztosítási fedezettel rendelkezzünk. Az egyre kiszámíthatatlanabb természeti katasztrófák és a folyamatosan emelkedő építőipari költségek ugyanis egyre magasabb átlagos kárkifizetéseket eredményeznek.
Ha mégis megtörtént a baj és kárunk keletkezett, akár
videós kárrendezéssel egy okostelefon segítségével pár perc alatt rendezhető a kár.
Vagyonkároknál 5-7 perc, míg gépjármű károknál 10-15 perc alatt megtörténik a kárfelmérés, és amennyiben a videóhívás alapján a kár rendezhető, a kárösszeg utalása is megtörténik. Az azonnal indított kifizetés tehát már néhány percen belül a bejelentő számláján lehet.
The post 2000 kárbejelentés érkezett a január eleji esőzések miatt appeared first on Generali Előrelátók Blog.