Míg 2022-ben az aszály okozott komoly problémákat országszerte, idén igen csapadékosan indult az új év: a hetek óta tartó esőzések nyomán a Generali Biztosítóhoz közel 2000 lakossági kárbejelentés érkezett január első napja óta.

Legyen szó akár lakásbiztosításról, vagy bármilyen vagyontárgy védelméről, fontos időnként felülvizsgálni a meglévő biztosításokat, és ha szükséges, bővíteni a szerződést. Ha úgy érzed, valamire esetleg nem terjed ki a meglévő biztosítási csomagod, amit biztonágban szeretnél tudni, töltsd ki az alábbi űrlapot, hogy kollégáink segíthessenek megtalálni a számodra megfelelő megoldást!

Érdekelnek a témával kapcsolatos biztosítási megoldásaink?
Töltsd ki az alábbi űrlapot!

Hozzájárulok a fent megadott személyes adataimnak direkt marketing célú
kezeléséhez. Kijelentem, hogy hozzájárulásomat önkéntesen, az Adatkezelési
Tájékoztató
– különösen annak
a közvetlen üzletszerzési célú adatkezelésekre vonatkozó pontja – szerinti megfelelő
tájékoztatás
birtokában tettem meg.

Bővebben


Januári esőzések

A januári országos esőzések leginkább a fővárosban és Pest megyében, valamint Baranya és Győr-Moson-Sopron megyében társultak főként beázással: a Generali Biztosítóhoz a legtöbb lakossági bejelentés a fővárosból, illetve Pécsről és Győrből érkezett. A biztosítóhoz közel kétezren fordultak kárbejelentéssel az elmúlt 20 napban, az eddigi

kárkifizetések értéke pedig már meghaladja az 50 millió forintot.

Tavaly, 2022-ben is a január volt az egyik olyan hónap, amikor kiemelkedően sok kárbejelentés érkezett a biztosítóhoz. 2022 januárjában a Generali Biztosító becslései szerint 10.000 fölött volt a szélvihar okozta károk száma, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) közlése szerint a szélvihar miatt 1654 esethez riasztották a tűzoltókat csak egyetlen nap alatt.

Míg idén a heves esőzés, felhőszakadás miatt leginkább beázást jelentettek be ügyfeleink, illetve a talajszint alatti garázsokban és pincékben okozott kárt a víz, tavaly ilyenkor a szélvihar miatti tetősérülések, fa-kidőlések okozták a nagyobb problémát.  

Hogyan előzhetjük meg a károkat?

A legfontosabb, hogy rendszeresen tájékozódjunk az aktuális időjárásról.

Ha erős szél várható, az első dolgunk az legyen, hogy

bezárjuk az ablakokat, és
védett helyre visszük a szabadban lévő vagyontárgyainkat,
autóval pedig, ha lehet, ne parkoljunk fa alá.

Ha vihar is várható, érdemes áramtalanítanunk elektromos eszközeinket: a villámvédelemmel ellátott elosztók is megoldást jelenthetnek, de tartsuk szem előtt, hogy egy közeli villámlás még így is kárt tehet az eszközeinkben a telefon-, internet- vagy tévékábel-csatlakozáson keresztül.

Ha kertes házban lakunk, mindig tartsuk tisztán az épület ereszeit és csatornáit, hogy a lezúduló csapadékot megfelelően el tudják vezetni.

Emellett nem csak arra fontos figyelmet fordítani, hogy legyen biztosításunk az ingatlanon, de arra is, hogy

ne váljunk alulbiztosítottakká

lehetőleg évente aktualizáljuk biztosítási szerződéseinket.

Ez különösen ajánlott az ingatlanunk esetleges fejlesztése, korszerűsítése, ingóságaink gyarapodását követően, hogy megfelelő biztosítási fedezettel rendelkezzünk. Az egyre kiszámíthatatlanabb természeti katasztrófák és a folyamatosan emelkedő építőipari költségek ugyanis egyre magasabb átlagos kárkifizetéseket eredményeznek.

Kárbejelentés: Akár már a kárfelmérés napján a pénzünkhöz juthatunk

Ha mégis megtörtént a baj és kárunk keletkezett, akár

videós kárrendezéssel egy okostelefon segítségével pár perc alatt rendezhető a kár.

Vagyonkároknál 5-7 perc, míg gépjármű károknál 10-15 perc alatt megtörténik a kárfelmérés, és amennyiben a videóhívás alapján a kár rendezhető, a kárösszeg utalása is megtörténik. Az azonnal indított kifizetés tehát már néhány percen belül a bejelentő számláján lehet.

The post 2000 kárbejelentés érkezett a január eleji esőzések miatt appeared first on Generali Előrelátók Blog.

Bejelentkezés