Tanácsadó és tanácsadó között is lehet rengeteg különbség, hiszen nem mindegy, hogy valaki csak megköti a biztosítást, amit az ügyfél kér – vagy több munkát, időt és odafigyelést rászánva igyekszik megtalálni azokat a lehető legjobb lehetőségeket, amik az ügyfél élethelyzetéhez a leginkább idomulnak. A Generali 2024-ben azt tűzte ki célul, hogy bemutassa, igenis fontos, hogy legyen egy olyan biztosítási tanácsadó mindannyiunk életében, akiben megbízunk, aki ismer bennünket, és aki számunkra a lehető legjobb opciókat hozza. De vajon mik az ő céljaik, és hogyan vélekednek ők az ügyfeleikről? A Generali három kiemelt tanácsadója, Borsodi Enikő, Dévény Bernadett és Varga Marcell segítségével jártuk körbe a témát.

Biztosítási szakértő: hogyan lesz valakiből tanácsadó?

A szakma kétségkívül egyik legvonzóbb része a rugalmasság és a változatosság – hiszen egy tanácsadó általában maga oszthatja be az idejét, és rengeteg típusú emberrel találkozik. Enikőt is ezek a szempontok vonzották a leginkább, és persze az is, hogy ő kimondottan szereti a pénzügyi szférát.

„Úgy érzem, és talán a mögöttem álló sok szakmában eltöltött év is azt támasztja alá, hogy nagy biztonsággal eligazodom a pénzügyekben, és tudásomat, tapasztalatomat szívesen osztom meg ügyfeleimmel, tanácsaimmal segítve őket is a pénzkezelésben, a hosszú távú pénzközpontú gondolkodásban.”

Hasonlóképp vélekedik a témáról Marcell is, aki ugyan fiatalon bankigazgató szeretett volna lenni, aztán az élet másként keverte a lapjait:

„A középiskolában matematika-informatika szakra jártam. Megkérdezték az első napon, mi szeretnék lenni – én azt mondtam, hogy bankigazgató – erre mosolyogtak.… Szeretek pénzzel és emberekkel foglalkozni. Azt is elmondták, mindig olyannal foglalkozzak, amit nem kell eladnom. Biztosítása pedig mindenkinek van. Bárhol kinézünk az ablakon, több tucat biztosítást láthatunk, így azt gondolom a legjobb helyen vagyok!”

Miben mérhető igazán a szakmai siker?

Vajon mi kell ahhoz, hogy egy biztosítási tanácsadó igazán sikeresnek érezhesse magát a munkájában? Abban mindhárom tanácsadó egyetért, hogy van egyvalami, ami még fontosabb a pénzbeli elismerésnél – és ahogy Bernadett fogalmaz,

a cél az, hogy a nap végén mindenki jól aludjon.

„Nagyon jó érzés látni, hogy az ügyfelek bármilyen problémás eset vagy megoldandó feladat után elégedetten és megnyugodva távoznak. Szeretem, hogy része lehetek egy nagyobb jónak, amit az ügyféllel együtt létrehozunk és ezzel biztonságban tudjuk őt, a családját és a fizikai értékeit is. Az a lényeg, hogy a nap végén mindenki jól aludjon.”

Enikő szerint mindezek mellett még az is kimondottan fontos, hogy az ügyfelet hosszú távon kísérjük ezen az úton. Ügyfeleim a különböző élethelyzeteikben, életszakaszaikban hosszú távon számíthatnak rám. Nem csak pillanatnyi megoldás kínálok számukra, hanem folyamatosan kísérem őket. Ettől tudok én is elégedetten és jó érzéssel működni.”

Hogyan találjuk meg a számunkra tökéletes tanácsadót?

Egyáltalán nem mindegy, kire bízzuk a biztosításainkat – hiszen amellett, hogy egy jó tanácsadónak fontos alaposan ismerni a termékeket, tudnia kell, melyek azok a dolgok, amik az emberek számára az adott élethelyzetében a leginkább szükségesek.

„Azt gondolom, nem hozzánk illő tanácsadót kell keresni, hanem hozzáértőt. Lehetünk bármilyen személyiséggel megáldva, ha mi szakmailag jók vagyunk, és az ügyfeleink kérdésére választ tudunk adni, akkor a bizalom előbb vagy utóbb ki fog alakulni. Onnantól kezdve nem a személyiségünk lesz a fontos, hanem azon szakmai tudásunk és hozzáállásunk, amivel erősíteni tudjuk a Generali piaci versenyelőnyét” – vallja Marcell.

Enikő is hasonlóképp vélekedik, ám ő kiemeli az érdeklődés és az empátia fontosságát is. „

Nekünk kell felvennünk az ügyfelek ritmusát, nekünk kell megtalálni velük a közös nevezőt, és nem fordítva. Mindenkinek más az élethelyzete, más a vágya, más a lehetősége, és ezek mellett más a személyisége is. Ezekre nem csak szakmailag, de emberileg is rá kell érezni. Nincs más titka, mint nagyon figyelni, érdeklődéssel és empátiával az ügyfelek felé fordulni. Nagyon fontos a személyes jelenlét.”

Előtérben a másokra való odafigyelés a magánéletben is

Vajon, ha valaki kimondottan sok emberrel foglalkozik a munkája során, akkor mennyire marad ideje arra, hogy munkaidőn kívül is kapcsolódjon másokhoz, esetleg részt vegyen önkéntes munkákban? Mindhárom tanácsadó kiemeli, hogy igyekeznek időt szánni erre is, hiszen nagyon jó dolog tenni másokért.

„A magánéletemet is abban a szellemben élem, hogy nem nagy és extra dolgokat kell tenni, csak hétköznapi apróbbakat, viszont azokat nagy szeretettel. Sok alapítványi és alkalmi segítségen kívül a családban és a baráti társaságokban támogatjuk egymást a legkülönbözőbb módokon, éppen kinek milyen segítség könnyíti meg az életét” – meséli Bernadett.

Biztosítási szakértő: „Nincs is ennél jobb érzés”

Mindannyiunk számára vannak emlékek a munkánk során, melyekre örömmel gondolunk vissza, és amelyekből töltekezni tudunk a hétköznapokban is.

Enikőnek az elmúlt években számtalan meghatározó emléke lett a munkájából adódóan, és jó érzéssel gondol azokra az alkalmakra, amikor egy-egy ügy kapcsán gyors és teljes körű kártalanításban tudta segíteni ügyfeleit – például amikor valakinél a lakóház részlegesen leégett, és ebben az esetben az idő kiemelten fontos tényező a kifizetett biztosítási összeg nagysága mellett.

Bernadett legutóbbi történetét mesélte el arról, hogy az élet más területein is igyekszik segíteni ügyfeleit:

„Egy kedves régi ügyfelem az inkasszó és az állandó átutalás rengetegében teljesen elveszve bejött az irodába és egy jó óra múlva, ezen a területen szinte szakértőként távozott. Együtt mindent beállítottunk, letöröltük, amit nem használt, regisztráltunk, telefonáltunk – mindent elrendeztünk, amitől teljesen elolvadt és megnyugodott. Elköszöntünk egymástól, majd 10 perc múlva az ország tortájából néhány szelettel tért vissza köszönete jeléül.”

Marcell egyrészt büszke arra, hogy a világ különböző tájain segítheti ügyfeleit, ám az igazi pozitív visszajelzést az jelenti számára, hogy a csapata heti szinten kap levelet, telefonhívásokat, ahol megköszönik a munkájukat.

„Elmondják, hogy soha nem találkoztak még ilyen segítőkész csapattal, és sorolhatnám. Azt gondolom ennél jobb érzés nincs.”

The post Fontos, hogy legyen egy tanácsadó, akinél jó helyen vagyunk appeared first on Generali Előrelátók Blog.

Bejelentkezés